سارق یک میلیون بشکه نفت، توسط ارتش ایران توقیف شد.
- شناسه خبر: 1309
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۲
به گزارش آسوشیتد پرس از دبی- امارات متحده عربی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نفتکش آمریکایی را با حکم قضایی در آبهای دریای عمان توقیف کرد. لازم به یادآوری است که در اردیبهشت ماه سال جاری، کشتی سوئز راجان که به ادعای آمریکا، برخلاف تحریم های این کشور نفت ایران را حمل می کرد، مرتکب تخلف شده و در حالی که یک میلیون بشکه نفت ایران را باید به مقصد می رساند، برای رفع اختلاف بین وزارت دادگستری آمریکا و شرکت مالک کشتی، مبادرت به مشارکت با آمریکا در سرقت نفت ایران می کند. به گزارش الجزیره، این کشتی پیش از اقدام به این سرقت، به مدت چند ماه در سواحل شمال شرقی سنگاپور متوقف بوده و سپس ناگهانی به سوی سواحل تگزاس آمریکا حرکت میکند. نفت این کشتی به یک نفتکش دیگر منتقل شده و در ادامه با تغییر نام و دریافت نام جدید نیکولاس ST به فعالیت خود ادامه می دهد. تا اینکه صبح امروز رهگیری ها نشان داد که کشتی نفت کش فوق، مشغول تردد در حدود 90 کیلومتری بندر صحار عمان در خلیج عمان است. به گزارش آسوشیتد پرس، نظامیان ایرانی وارد کشتی شده و سپس این نفت کش تغییر مسیر داد و به سمت بندر جاسک ایران حرکت کرد. این اقدام ایران در واکنش به سرقت نفت ایران توسط شرکت مالک همین کشتی در پیش از این صورت پذیرفت.

ارسال دیدگاه
نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد